Afsætningsrådgiver med kommerciel og faglige erfaring inden for salg af fødevarer

dec 8, 2020

Er du ekspert indenfor fødevaresegmentet, og kan du skabe vækst hos primært mikroproducenter af kvalitetsfødevarer, samt levere faglig rådgivning og styrke afsætningen til lokale supermarkeder, food service eller HORESTA aktører, så har vi brug for dig.

Vi søger en projektmedarbejder, der skal gennemføre målrettede fødevarefaglige rådgivningsforløb (1:1 og 1:flere) samt bygge fundamentet for et stærkt fagligt afsætningsnetværk i Sønderjylland. Et netværk, der har kompetencerne til at skabe vækst og udvikling hos primært mikroproducenterne i landsdelen, så de konkret kan øge deres salg til såvel detail som food service og HORESTA.

For at realisere væksten hos mikroproducenterne forudsættes der en specialiseret og faglig rådgivning. Rådgivningen skal dække en bred vifte af de udfordringer som producenterne oplever, uanset afsætningskanalen.

Dine arbejdsopgaver vil primært være at:

  • Opbygge faglig stærk rådgivningsindsats og afdække rådgivningsbehovet hos producenterne.
  • Rekruttere og onboarde primært mikroproducenter til afsætningsnetværket samt gennemføre konkrete og målrettede rådgivningsforløb.
  • Bistå og rådgive producenterne med afsætningsrelaterede rådgivning og indsatser.
  • Udvikle et fleksibelt og økonomisk bæredygtigt setup (leverancesystem) for gennemførelse af rådgivningsforløb og koncepter, både 1:1 og 1:flere.

Vi søger en kandidat der kan være med til at gør en forskel og derfor også fra tidligere ansættelser har praktiske fødevarefaglig- og kommerciel erfaring fra fødevarebranchen.

Mere konkret forventer vi at du:

  • Kender til værdikæden inden for fødevaresektoren
  • Har erfaring med konceptudvikling, rådgivning (individuelt og gruppe) og undervisning i praksis
  • Har arbejdet med fødevareregler, lovgivning og myndigheds- og kædekrav, der stilles til producenter
  • Ved hvordan man skaber salg gennem forskellige afsætningskanaler og har erfaring med indgåelse af samhandels- og samarbejdsaftale samt udarbejdelse af salgsstrategier
  • Har praktisk erfaring med strategiudvikling, der fører til handling og en god forretningsforståelse

Projektstillingen er foreløbig tidsbegrænset til 18 måneder, dog med god mulighed for yderligere ansættelse hvis projektet gennemføres succesfuldt. Der må påregnes en ugentlig arbejdstid på 2 dage, hvormed stillingen kan kombineres med et tilsvarende freelancejob eller et fast job på nedsat tid

Der tilbydes en løn, der matcher de nævnte kvalifikationer.

Du vil få ansættelse i UdviklingsRåd Sønderjylland. Vi er sekretariat med 4 medarbejdere og er hjemhørende i Aabenraa. URS har det overordnede ansvar for projektets gennemførelse, i tæt samarbejde med partnerkredsen bag projektet som består af: LHN, Business Aabenraa, Tønder Erhvervsråd, Sønderborg Vækstråd, Haderslev Erhvervsråd, Sønderjyske Fristelser og UdviklingsRåd Sønderjylland.

Ansøgningen sendes til jf@soenderjylland.dk senest den 12. januar 2021 kl. 12.00.

Jobsamtaler forventes gennemført uge 3 hos UdviklingsRåd Sønderjylland, Bjerggade 4K, Aabenraa.

Forventet start 1. marts 2021.

For yderligere oplysninger om stillingen kan du kontakte: Chefkonsulent Jesper Fuglsang, mobil 21 57 01 50.

Se stillingsopslaget her.